Vrouw (35) sterft aan bloedprop veroorzaakt door AstraZeneca-vaccin


Een 35-jarige vrouw uit Groot-Brittannië is gestorven aan een beroerte nadat het AstraZeneca-vaccin een bloedprop in haar brein had veroorzaakt. De patiënt, een Aziatische vrouw, werd zes dagen na haar vaccinafspraak overgebracht naar het ziekenhuis. Twee weken later overleed ze na ‘hevige bloedingen’, schrijft de Daily Telegraph.

Artsen van University College London schrijven over dit geval in het medische tijdschrift The BMJ. Ook twee andere mensen, een 37-jarige blanke vrouw en een 43-jarige Aziatische man, kregen een beroerte, maar zij leven nog.

Voor het eerst

Het is voor het eerst dat de prik is gelinkt aan bloedproppen in aderen. Vanwege het risico op bloedproppen krijgen Britten jonger dan 30 sinds enige tijd een alternatief aangeboden. Sinds 7 mei is de grens verhoogd naar 40 jaar.

Bij artsen wordt er nu op aangedrongen om te letten op symptomen van een herseninfarct, de meest voorkomende vorm van infarct bij mensen die het AstraZeneca-vaccin krijgen. Tot de symptomen behoren verwardheid, slapheid en moeite hebben met praten en lopen. Doorgaans treden deze symptomen een maand na vaccinatie op.

Onduidelijk

Hoofdonderzoeker David Werring zei dat de meest voorkomende vorm van door vaccinatie veroorzaakte bloedstolsels nog altijd cerebrale veneuze sinustrombose is, maar dat nog onduidelijk is waarom ze precies ontstaan.

Onze studie laat zien dat een herseninfarct, dat veel vaker voorkomt, mogelijk ook een gevolg is van door vaccinatie veroorzaakte trombose, aldus professor Werring.

[Telegraph]

4.3
30
stemmen

Beoordeel dit artikel

+

Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen

Aanmelden

waarom?

+

Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal

Volgen

waarom?





Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *