‘Daar rolt het volgende lijk uit de kast’


Uit een ongepubliceerd rapport van het Israëlische ministerie van Volksgezondheid blijkt dat er mogelijk een verband is tussen de tweede dosis van het Pfizer-vaccin en tientallen gevallen van myocarditis, een ontsteking van het hartspierweefsel, bij mannen. Dat schrijft The Times of Israel.

De onderzoekers, hooggeplaatste ambtenaren op het ministerie van Volksgezondheid, maken zich grote zorgen. Er zijn in Israël 62 gevallen van myocarditis gemeld na toediening van het coronavaccin van Pfizer. 56 gevallen deden zich voor na de tweede dosis. Vooral mannen onder de 30 kregen last van deze bijwerking.

Twee sterfgevallen

Zestig patiënten konden worden behandeld. De overige twee patiënten, die voor de vaccinatie in goede gezondheid verkeerden, stierven. Het gaat om een 22-jarige vrouw en een 35-jarige man. De bevindingen zijn gedeeld met Pfizer, dat aangaf ‘de data te zullen bestuderen’. De gegevens zijn ook doorgestuurd naar de Amerikaanse medicijnwaakhond FDA en gezondheidsdienst CDC.

Pfizer zei dergelijke signalen nog niet eerder te hebben ontvangen, maar dat zou volgens de onderzoekers te maken kunnen hebben met het feit dat in andere landen nog relatief weinig jonge mensen zijn gevaccineerd.

Niets te vrezen van het virus

Israël is van plan om binnenkort ook kinderen onder de 16 te gaan inenten tegen corona. Vijf miljoen Israëliërs hebben inmiddels beide doses gekregen.

“En daar rolt het volgende lijk uit de kast,” reageert neuroloog Jan Bonte op het nieuwsbericht. “De ontwikkeling van myocarditis na het Pfizer-vaccin. Wederom bij jonge mannen onder de 30, die niets te vrezen hadden van het virus.”

[Times of Israel]

4.8
5
stemmen

Beoordeel dit artikel

+

Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen

Aanmelden

waarom?

+

Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal

Volgen

waarom?





Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *