27-jarige verpleegster krijgt anafylactische shock na ‘veilig’ AstraZeneca-vaccin en sterft


Het Georgische ministerie van Volksgezondheid heeft na de dood van een 27-jarige verpleegster aangekondigd dat het coronavaccin van AstraZeneca enkel en alleen nog wordt toegediend in medische centra. Dat meldt persbureau TASS.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken liet weten een onderzoek te hebben ingesteld nadat de verpleegster, die na toediening van het AstraZeneca-vaccin een anafylactische shock kreeg, op vrijdag overleed.

Amiran Gamkrelidze, directeur van het nationale centrum voor ziektecontrole van Georgië, zei donderdag dat de verpleegkundige er slecht aan toe was.

“Onze 27-jarige collega kreeg een anafylactische shock nadat ze het AstraZeneca-vaccin had gekregen en is vervolgens overgebracht naar een IC-afdeling in Tbilisi,” zei Gamkrelidze.

In Nederland wordt het prikken met het vaccin van AstraZeneca weer hervat omdat het volgens het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) ‘veilig is’. Een aantal Europese landen schortte het inenten met het vaccin op na meldingen van klachten over trombose in combinatie met een verlaagd aantal bloedplaatjes.

[Reuters]

4.9
10
stemmen

Beoordeel dit artikel

+

Meld je aan op onze GRATIS NineForNews PUSH meldingen

Aanmelden

waarom?

+

Volg ons GRATIS NineForNews Telegram kanaal

Volgen

waarom?





Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *